Сібрук Анастасія Володимирівна
В.о. завідувача кафедри української мови та культури, кандидат філологічних наук, доцент. Закінчила 2006 року Київський національний університет імені Тараса Шевченка. 2011 року захистила кандидатську дисертацію на тему: “Структура та семантика назв прикрас (на основі пам’яток XI-XIV ст.)”.
Сфера наукових зацікавлень: лексикологія, історія мови, історична граматика, термінологія, фразеологія.
Профіль Scopus:
https://www.scopus.com/authid/detail.uri?authorId=57219602161
Профіль Google Scholar:
https://scholar.google.com.ua/citations?user=Mly1B-wAAAAJ&hl=uk
Профіль ORCID:
https://orcid.org/0000-0002-4007-2450
Профіль ResearchGate:
https://researchgate.net/profile/Anastasia_Sibruk
Профіль на сайті НТБ НАУ:
http://www.lib.nau.edu.ua/naukpraci/teacher.php?id=11793
Профіль у репозитарії НАУ:
https://dspace.nau.edu.ua/handle/NAU/50664
ОСНОВНІ ПУБЛІКАЦІЇ
1. Іменники з загальним значенням «прикраса» в писемних пам’ятках ХІ–ХІV століть. Гуманітарна освіта в технічних вищих навчальних закладах: Зб. наук. праць. К.: Університет «Україна». 2012. Вип. 25. С. 153–160.
2. Іменники камень, камениє, камыкъ у писемних пам’ятках ХІ–ХІV століть. Система і структура східнослов’янських мов : зб. наук. праць / редкол. : В. І. Гончаров (відп. ред.) [та ін.] ; Мін-во освіти і науки, молоді та спорту України; Нац. пед. ун-т імені М. П. Драгоманова. К. : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2012. Вип. 6. С. 43–49.
3. Етимологічний аналіз – перший етап реконструкції семантики слова. Гуманітарна освіта в технічних вищих навчальних закладах : Зб. наук. праць. К. : Університет «Україна». 2013. Вип. 28. С. 98–105.
4. Українська мова (за професійним спрямуванням): практикум. Київ : НАУ, 2013. 100 с.
5. Назви культових речей християнства, елементів оздоблення церковних будівель та оправ ікон у
давньоруських текстах ХІ – ХІV ст. Гуманітарна освіта в технічних вищих навчальних закладах : Зб. наук. праць. К. : Університет «Україна». 2016. Вип. 34. С. 125–135.
6. Українська мова (за професійним спрямуванням): метод. рек. для самост. роботи студентів усіх спец. Київ : НАУ, 2016. 94 с.
7. Діахронічний аспект семантичної структури слова (на прикладі іменників зі значенням прикраса). Гуманітарна освіта в технічних вищих навчальних закладах : зб. наук. праць. К. : Університет «Україна». 2018. Вип. 38. С. 36-42.
8. Metaphor and metonomy as a means of term derivation. The scientific heritage. 2019. № 33. P. 22-25.
9. Сучасний український науковий дискурс у мовознавчих працях. Гуманітарна освіта в технічних вищих навчальних закладах: зб. наук. праць. К.: Університет «Україна». 2019. Вип. 40. С. 39-44.
10. Концепт душа у романі Ліни Костенко «Берестечко». Гуманітарна освіта в технічних вищих навчальних закладах: зб. наук. праць. К.: Університет «Україна». 2020. Вип. 41. С. 46-51.
11. Професійна підготовка документознавців у закладах вищої освіти України. Соціум. Документ. Комунікація. Переяслав-Хмельницький: ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди». 2020. Вип. 10. – С. 334-359.
12. Terminological modelling of the aviation terms system in the con-text of globalized information space and security of aviation industry. IOP Conference Series: Mate-rials Science and Engineering: VIII International Scientific Conference Transport of Siberia. 2020. Vol. 918. Режим доступу до видання:
https://iopscience.iop.org/article/10.1088/1757-899X/918/1/012085/meta
13. Українська мова. Практикум для студентів усіх спеціальностей. К.: НАУ, 2020. 84 с.
14. Ділова українська мов: навчальний посібник. К.: НАУ, 2021. 128 с.
15. Cемантична структура назв ремесел в історичних романах П. Загребельного. The 6th International scientific and practical conference “Fundamental and applied research in the modern world” (January 20-22, 2021). BoScience Publisher, Boston, USA. 2021. P. 612-623.
16. Порушення мовних норм у термінологічних стандартах (на прикладі ДСТУ 3294-95 «Маркетинг. Терміни та визначення основних понять»). Мова: класичне – модерне – постмодерне. 2021. Вип. 7. С. 92–106.
Литвинська Світлана Віталіївна
Доцент кафедри української мови та культури, кандидат філологічних наук, доцент. Закінчила 1993 року Київський національний університет імені Тараса Шевченка. 2008 року захистила кандидатську дисертацію на тему: «Драматургія О. Коломійця: проблематика і поетика».
Сфера наукових зацікавлень: документознавство, термінологія, науковий дискурс, соціальні комунікації.
Профіль Scopus:
https://www.scopus.com/authid/detail.uri?authorId=57224100372
Профіль Google Scholar:
https://scholar.google.com.ua/citations?user=vQT8biYAAAAJ&hl=uk
Профіль ORCID:
Профіль ResearchGate:
https://www.researchgate.net/profile/Lytvynska_Svitlana
Профіль на сайті НТБ НАУ:
http://lib.nau.edu.ua/naukpraci/teacher.php?id=10602
Профіль у репозитарії НАУ:
https://dspace.nau.edu.ua/handle/NAU/50949
ОСНОВНІ ПУБЛІКАЦІЇ
Значення творчості Олексія Коломійця в літературно-мистецькому процесі (60-ті рр. ХХ ст.). Гуманітарна освіта в технічних вищих навчальних закладах: зб. наук. пр. Київ: НАУ, 2017. Вип. 35. С. 79–84.
- State Aviation Administration of Ukraine Website as a source of information about flight safety.
Congress Aviation in the ХХІ-st Century: Proceedings of the Eighth World: Safety in Aviation and Space Technologies. 10–12 October, 2018. Kyiv: NAU, 2018. P. 13.3.71 – 13.3.74.
- Соціальні мережі «Facebook», «Twitter» та «Instagram» як сучасні канали соціальної комунікації. Інформація та соціум: матеріали IIІ Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Вінниця, 04 черв. 2018 р.). Вінниця: ДонНУ, 2018. С. 37–38.
- Мультимедійні технології в процесі підготовки фахівців у галузі інформаційної, бібліотечної та архівної справи. Соціум. Документ. Комунікація: зб. наук. праць. Серія: Історичні науки. Переяслав-Хмельницький: ФОП Домбровська Я.М. 2019. Вип. 6. С. 117–137.
Діалектизми у творчості прозаїка Леоніда Куліша. Гуманітарна освіта в технічних вищих навчальних закладах: зб. наук. пр. Київ: НАУ, 2019. Вип. 39. С. 30–35.
- Лінгвістичні основи документознавства. Навчальний посібник. Київ: Талком, 2020. 128 с.
Документаційне забезпечення господарчо-договірної діяльності в авіаційній галузі . Бібліотекознавство. Документологія. Інформологія. 2020. № 1. С. 57–64.
Історія української державності та культури. Словник основних понять. Навчально-методичний посібник. Київ: НАУ, 2021. 56 с.
- Мовна підготовка іноземних студентів: вивчення кличного відмінка. Світові виміри освітніх тенденцій: зб. наук. пр. Київ: НАУ, 2021. С. 84–86.
- Мовні помилки в термінологічних стандартах (на прикладі ДСТУ 3017:2015 «Інформація та документація. Видання. Основні види.Терміни та визначення понять»). Термінологічний вісник. 2021. Вип.6. С.68-76.
- Порушення мовних норм у термінологічних стандартах (на прикладі ДСТУ 3294-95 «Маркетинг. Терміни та визначення основних понять»). Мова: класичне – модерне – постмодерне. 2021. Вип. 7. С. 92–106.
- Ділова українська мов: навчальний посібник. К.: НАУ, 2021. 128 с.
Добровольська Людмила Анатоліївна
Старший викладач кафедри української мови та культури. Закінчила 1978 року Київський державний університет імені Тараса Шевченка. 2004 року присвоєно вчене звання доцента Національного авіаційного університету.
Сфера наукових зацікавлень: термінологія, діалектологія, історія української мови, методика викладання української мови в ЗВО.
Профіль GoogleScholar:
https://scholar.google.com.ua/citations?user=rySFxq0AAAAJ&hl=uk&oi=sra
Профіль ORCID:
https://orcid.org/0000-0002-9702-0539
ПрофільResearchGate:
https://www.researchgate.net/profile/Ludmila-Dobrovolska
Профіль на сайті НТБ НАУ:
http://www.lib.nau.edu.ua/naukpraci/teacher.php?id=10594
Профіль у репозитарії НАУ:
https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/34357
ОСНОВНІ ПУБЛІКАЦІЇ
1. Українсько-російсько-англійський словник-довідник основних бібліографічних термінів. К.: НАУ, 2015. 54 с.
2. Перші вітчизняні друковані бібліографічні пам’ятки як важливе джерело документальної пам’яті України. Вісник книжкової палати. 2016. № 2 (235).С.16-18.
3. Extracurricular activities and students’ communication. European Conference on Education and Applied Psychology. 14th International scientific conference 15th February, 2017. Vienna: «East West» Association for Advanced Studies and Higher Education GmbH, 2017. P. 4-10.
4. Українська авіаційна термінологія: проблеми формування та функціонування. Гуманітарна освіта в технічних вищих навчальних закладах. 2017. Вип. 35. С. 5-9.
5. Історико- семантичний шлях іменника гривна. Наукова думка сучасності та майбутнього: ХІІ Всеукраїнська практично-пізнавальна конференція. Дніпро, 2018. С. 68–70.
6. Метафоризація як ефективний спосіб увиразнення наукового тексту. Актуальні питання гуманітарних наук: мiжвуз. зб. наук. праць. Дрогобич: Дрогобицький держ. пед. ун-т iм. I. Франка, 2019. Вип. 23. Т. 3. С. 33–37.
7. Українська мова. Практикум для студентів усіх спеціальностей. Київ: НАУ, 2020. 84 с.
8. Ділова українська мова: методичні рекомендації до самостійної роботи. К. : НАУ, 2021. 48 с.
9. Міфи у творчості Лесі Українки і міфотворчість сучасних мас-медіа. Scientific Collection «InterConf», (84): with the Proceedings of the 5 th International Scientific and Practical Conference «Theory and Practice of Science: Key Aspects» (November 7-8, 2021). Rome, Italy: Dana, 2021. P.190-197.
10. Історія дослідження прикрас у міфології та фольклорі. The scientific heritage (2021). VOL 3, 75. P. 3–6. DOI: 10.24412/9215-0365-2021-75-3-3-5.
11. Методи формування пізнавального інтересу у здобувачів вищої освіти. European scientific discussions. Abstracts of the |V International scientific and practical conference. Potere della ragione Editore. Rome, Italy, 2021. Pp. 300-307.
12. Український молодіжний сленг. Theoretical and practical scientific achievements: research and results of their implementation: collection of scientific papers «SCIENTIA» with Proceedings of the I International Scientific and Theoretical Conference (February 12, 2021). Pisa, Italian Republic: NGO European Scientific Platform. Vol. 3. Pp. 51–54.
13. Діалектизм у сучасній художній літературі: трансформація стилістичних функцій (на матеріалі творів Ю.Винничука). Збірник матеріалів конференції “Філологічні науки, міжкультурна комунікація та перекладознавство: теоретичні та практичні аспекти” (26–27 лютого 2021 р.). Венеція, 2021. С.23-25.
Онуфрійчук Ганна Іванівна
Доцент кафедри української мови та культури, кандидат філологічних наук. Закінчила 2010 року Чернівецький національний університет ім. Ю. Федьковича. 2017 року захистила кандидатську дисертацію на тему: «Лінгвокультуринй потенціал української етнофразеології: асоціативне поле «ЛЮДИНА В КОЛІ ІНШИХ ІСТОТ»».
Сфера наукових зацікавлень: термінологія, етнолінгвістика, етнофразеологія, дослідження фразеологічних сполук на позначення тваринного світу з використанням новітніх методів та прийомів.
Профіль Google Scholar:
https://scholar.google.com.ua/citations?hl=uk&user=kQjjfl4AAAAJ
Профіль ORCID:
https://orcid.org/0000-0002-7589-4411
Профіль на сайті НТБ НАУ:
http://www.lib.nau.edu.ua/naukpraci/teacher.php?id=11787
Профіль у репозитарії НАУ:
https://dspace.nau.edu.ua/handle/NAU/29642
ОСНОВНІ ПУБЛІКАЦІЇ
1. Внутрішня форма етнофразеологізмів як сталих мовних одиниць. Гуманітарна
освіта в технічних вищих навчальних закладах: зб. Наук. праць. Київ: Університет
«Україна», 2013. Вип.27. С. 178-184.
2. Сакральність етнофразеології як об’єкт наукового дослідження. Науковй вісник
Чернівецького університету: Збірник наукових праць. Вип. 659. Романо-слов’янський
дискурс. Чернівці:Чернівецький нац. ун-т, 2013. С. 94-96.
3. Образна опозиція «ПЕС – ЛЮДИНА» в українській етнофразеології. Мова і
культура (Науковий журнал). Київ: Видавничий дім Дмитра Бураго, 2014. Вип. 17. Т. ІІ
(170). С. 316 – 321.
4. Символьна пара «ЛЮДИНА – КІНЬ» в українській етнофразеології. Науковий
часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія №8. Філологічні науки (мовознавство).
Випуск 6: зб. Наукових праць / Відп. редактор. О. І. Леута, С. В. Шевчук. Київ: Вид-во
НПУ імені М. П. Драгоманова, 2014. С. 157 – 160.
5. Фразеологія у контексті етнолінгвістичних досліджень. Українська мова та
культура у загальнослов’янському контексті: здобутки та перспективи: тези доповідей
Міжнародної наук. конференції, 27–28 лютого 2014 р. Київ: Університет «Україна», 2014.
С.43–46.
6. Біполярна опозиція «ЛЮДИНА – КІТ (КІШКА)» в українській етнофразеології.
Наукові праці Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка:
Філологічні науки. Випуск 38. Кам’янець-Подільський: Аксіома, 2015. С. 253 – 256.
7. Людина в українській етнофразеології: біполярна опозиція «ЛЮДИНА –
ТВАРИНА». Мовознавство: Науково-теоретичний журнал. 2015. № 5. С. 67 – 74.
8. Символьні характеристики української етнофразеології: біполярна пара «ЛЮДИНА
– ТВАРИНА». Studia Ucrainica Varsoviensia 4 / [redaktor naczelny dr hab. Irena Mytnik].
Warszawa, 2016. С. 207 – 216.
9. O. Shved, H. Onufriichuk, Peculiarities of phraseological units forming in aviation sphere PROCEEDINGS THE SEVENTH WORLD CONGRESS «AVIATION IN THE XXI-st
CENTURY» Safety in Aviation and Space Technologies. NAU; September 19-21, 2016. P.9.64-
9.67.
10. Символ коня в українській етнофразеології. Національна ідентичність в мові і
культурі: збірник наукових праць / за заг. ред. А. Г. Гудманяна, О. Г. Шостак. Київ:
Талком, 2017. С. 291-294
11. Асоціативні паралелі біполярної пари «ЛЮДИНА / КОМАХА» в українській етнофразеології. Актуальні питання гуманітарних
наук: мiжвуз. зб. наук. праць. Дорогобич: Дрогобицького держ. пед. ун-т iм. I. Франка,
2021. Вип. 35. Т. 4. С. 116-121.
12. Фауносимволіка народного мовлення: асоціативні паралелі. Актуальні проблеми філології та перекладознавства: зб. наук. праць. Хмельницький: Хмельницький національний університет, 2021. Вип. 21. С. 152-157.
13. Образність етнофразеологізмів. Філологічні науки: сучасні тенденції та фактори
розвитку: Міжнародна науково-практична конференція, м. Одеса, 29–30 січня 2021 року.
Одеса: Південноукраїнська організація «Центр філологічних досліджень», 2021. Ч. 1. С.
44-46.
14. Фразеологічне багатство сучасної правової науки. Theoretical and practical scientific achievements: research and results of their implementation: collection of scientific papers «SCIENTIA» with
Proceedings of the I International Scientific and Theoretical Conference (Vol. 3), February 12, 2021. Pisa, Italian Republic: NGO European Scientific Platform. P. 58-59.
15. Українська мова. Практикум для студентів усіх спеціальностей. Київ: НАУ, 2020. 84 с.
16. Ділова українська мов: навчальний посібник. К.: НАУ, 2021. 128 с.
17. Символічні об’єкти етнофразеологізмів. International scientific and
practical conference «Philological sciences and translation studies: European potential»:
conference proceedings, July 9-10, 2021. Wloclawek: «Baltija Publishing», 2021. P.201-203.
Приходько Оксана Юріївна
Доцент кафедри української мови та культури, кандидат педагогічних наук, доцент. Закінчила 1995 року Рівненський державний педагогічний інститут. 2000 року захистила кандидатську дисертацію за темою «Вивчення української літератури в школі у контексті літератур західних і східних слов’ян».
Сфера наукових зацікавлень: інтермедіальний аналіз, non-fiction як метажанр, інноваційні освітні технології, неформальна освіта, ключові компетентності, Нова українська школа, Мала академія наук.
Профіль ResearcherID:
https://publons.com/researcher/1772875/oksana-prykhodko/
Профіль Google Scholar:
https://scholar.google.com.ua/citations?hl=ru&user=OdUJp6QAAAAJ
Профіль ORCID:
https://orcid.org/0000-0002-9441-4196
Профіль ResearchGate:
https://www.researchgate.net/profile/Oksana-Prihodko
Профіль на сайті НТБ НАУ:
http://www.lib.nau.edu.ua/naukpraci/teacher.php?id=11229
Профіль у репозитарії НАУ:
https://dspace.nau.edu.ua/handle/NAU/29381
ОСНОВНІ ПУБЛІКАЦІЇ
1. Учнівське дослідження як засіб формування культуромовної особистості. Збірник
матеріалів міжнародної науково-практичної інтернет-конференції «Культуромовна
особистість фахівця у ХХІ столітті» (м. Суми, 7 грудня 2017 року). Суми :
Видавництво Сум ДПУ ім. А. С. Макаренка, 2017. Вип. 1. – С. 83-91.
2. Принципи інтеґрації ключових компетентностей у концепції Нової української
школи (на матеріалі мовно-літературної освітньої галузі). Збірник наукових праць
«Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закладах освіти :
Наукові записки Рівненського державного гуманітарного університету».Рівне :
РДГУ, 2017. Вип. 15 (58). С. 123-127.
3. Професійний розвиток вчителя української мови та літератури в умовах реалізації
Концепції педагогічної освіти. Збірник матеріалів міжнародної науково-практичної
конференції «Культуромовна особистість фахівця у ХХІ столітті» (м. Суми, 6-7
грудня 2018 року). Суми: Видавництво Сум ДПУ ім. А. С. Макаренка, 2018. Вип. 2.
С. 35 – 40.
4. Підручник із української літератури у проекції на Нову українську школу. Збірник
наукових праць «Проблеми сучасного підручника». Київ: Педагогічна думка, 2019.
Вип. 22. С. 238-249.
5. Професіограма вчителя української мови й літератури в контексті Нової
української школи. Дивослово. 2019. № 2 (743). С. 15–21.
6. Жанрові особливості літератури факту на прикладі повісті Г. Хоткевича «Тарас
Шевченко». Research of different directions of development of philological sciences in
Ukraine and EU: збірник матеріалів міжнародної науково-практичної конференці
(Romania, Baia Mare, Технічний університет Клуж-Напока, 20-21 вересня 2019 р.).
Baia Mare, Romania, 2019. С. 91-94.
7. Метод проєктів як технологія інноваційного викладання української мови у вищій школі.
Міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького
державного педагогічного університету імені Івана Франка «Актуальні питання
гуманітарних наук». Дрогобич : Видавничий дім «Гельветика», 2020. Вип. 27. С.
165-168.
8. Нон-фікшн, література факту, документальна література : до проблеми жанру
Збірник наукових праць «Актуальні проблеми літературознавчої термінології».
Рівне : РДГУ, 2020. Вип.3. С. 91-94.
9. Науково-дослідницька робота учня-члена МАН в умовах цифровізації освітнього
простору. Збірник наукових праць «Актуальні проблеми в системі освіти:
загальноосвітній заклад середньої освіти – доуніверситетська підготовка – заклад
вищої освіти». Київ : НАУ, 2021. Вип. 1. С. 208-211. URL:
https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/APSE/article/view/15867
10. Драматична поема Лесі Українки «На полі крові як об’єкт сценічної інтерпретації:
інтермедіальний аналіз. Міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених
Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка
«Актуальні питання гуманітарних наук». Дрогобич : Видавничий дім
«Гельветика», 2021. Вип. 42. С. 116-120.
Доцент кафедри української мови та культури, кандидат філологічних наук, доцент. Закінчила 2012 року ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника». 2015 року захистила кандидатську дисертацію на тему: «Наддністрянські діалектні елементи в українській художній прозі».
Сфера наукових зацікавлень: термінологія, діалектологія, взаємодія діалекту й літературної мови в художній мові, культура мови.
Профіль Scopus:
https://www.scopus.com/authid/detail.uri?authorId=57222616425
Профіль Google Scholar:
https://scholar.google.ru/citations?user=Utq-HIYAAAAJ&hl=ru
Профіль ORCID:
https://orcid.org/0000-0002-7324-1468
Профіль ResearchGate:
https://www.researchgate.net/profile/Hristina-Stecik
Профіль на сайті НТБ НАУ:
http://www.lib.nau.edu.ua/naukpraci/teacher.php?id=11792
Профіль у репозитарії НАУ:
https://dspace.nau.edu.ua/handle/NAU/29687
ОСНОВНІ ПУБЛІКАЦІЇ
- Діялектизми в художньому тексті: функціонально-стилістичний аспект. Spheres of Culture: Branch of Ukrainian Studies of Maria Curie-Sklodovska University in Lublin. Volume XVI. Lublin. 2017. С. 415-423.
- Наддністрянський говір у художній мові Богдана Лепкого. Science and Education a New Dimension. Philology.VI(45), Issue: 152. 2018. P. 74-77.
- Типологія взаємодії літературної мови і наддністрянського діалекту в українській художній прозі. Гуманітарна освіта в технічних вищих навчальних закладах : зб. наук. праць. К. : Університет «Україна». 2019. Вип. 40. С. 44-49.
- Наддністрянський діалект у сучасній українській літературі. Українознавчі студії. Івано-Франківськ. 2019. Вип. 20. С. 142-149.
- Українська мова: методичні рекомендації до самостійної роботи студентів усіх спеціальностей. К.: НАУ, 2020. 38 с.
- Мовні помилки в термінологічних стандартах (на прикладі ДСТУ 3017:2015 «Інформація та документація. Видання. Основні види.Терміни та визначення понять»). Термінологічний вісник. 2021. Вип.6. С.68-76.
- Наддністрянські діалектні елементи в художній мові Осипа Маковея. Вчені записки Таврійського національного університету імені В.І.Вернадського. Серія «Філологія. Журналістика». 2021. Том 32 (71). N 5. С.53 – 58.
- Порушення мовних норм у термінологічних стандартах (на прикладі ДСТУ 3294-95 «Маркетинг. Терміни та визначення основних понять»). Мова: класичне – модерне – постмодерне, (7), 92–106.
- Ділова українська мов: навчальний посібник. К.: НАУ, 2021. 128 с.